Onderbouw

Middenbouw

Bovenbouw

Leerlingondersteuning

Erna Kuipers
Nathalie van Schaik

Directie

Melchior Hendriks

Conciërge

John van Breukelen

Administratie

Elsbeth van Vliet

Monique Ebben

  • wij_0005_Monique

    taal en handvaardigheid /tekenen

    WIJ staat voor samen!!! En samen gaan we het ook doen!!!

    Als leerkracht die al heel veel jaren in het onderwijs zit heb ik de mooie kans gekregen om, voor ik mijn onderwijsloopbaan ga afsluiten, nog deel uit te gaan maken van deze school en de plannen die we met het unit onderwijs gaan realiseren.

    Een op het kind “geschreven” visie met werk, instructie en verwerkingsmogelijkheden die passen bij ieder afzonderlijk. Samen werken aan hun toekomst waar zij zelf, medeverantwoordelijk voor zijn. Ook samen met de ouders die hun kinderen begeleiden in hun ontplooiing naar een volwassen en volwaardig leven vol eigen keuzes. Gericht op het nu en de toekomst.

    Dit allemaal in dat prachtige gebouw wat hier komen gaat en samen met veel geledingen die in deze wijk voorkomen.

    Niet meer in klassikale groepen geselecteerd op leeftijd, maar in units geselecteerd op mogelijkheden

    Samen is WIJ en Wij is samen.
  • Miranda Derguti

  • wij_0006_Miranda

    taal

     

    Mijn naam is Miranda Derguti. Ik ben van Albanese afkomst en woon al 20 jaar in Nederland. Ik ben nu ruim 13 jaar werkzaam bij de Paulusschool, ik begon als hulpmoeder en ben nu al een aantal jaar onderwijsassistente. Dit doe ik nog steeds met veel plezier.

    Ik woon in IJsselstein samen met mijn man en twee kinderen. Ik heb een zoon Ardian van 26 jaar en een dochter Albana van 22 jaar. Mijn kinderen hebben ook op de Paulusschool gezeten. Mijn hobby’s zijn koken, bakken en lezen.

  • Caroline Hartog

  • wij_0019_Caroline

    Taal en muziek

     

  • Jessica de Kruijf

  • Jessica de Kruijf

    Rekenen en wereldoriëntatiewij_0015_Jessica

    Mijn naam is Jessica de Kruijf en ik ben 31 jaar. Op de middelbare school was ik er al van overtuigd dat ik juffrouw wilde worden. Via de opleiding Onderwijsassistent ben ik naar de Pabo gegaan. Sinds 2007 ben ik werkzaam op de Paulusschool (toekomstig WIJ), deze school heeft mijn hart gestolen. Voor de klas staan is voor mij elke dag genieten. Samen met de kinderen leren en werken is iets wat mij gelukkig maakt. Kinderen zijn eerlijk en oprecht, dit is iets wat ik zelf ook erg belangrijk vind. Het is mooi om te zien hoe kinderen hun eigen leerproces doormaken en ik heb het geluk ze daar in te mogen begeleiden.

    Naast groepsleerkracht ben ik ook rekencoördinator. Ik probeer samen met mijn collega’s het rekenonderwijs op onze school zo goed mogelijk neer te zetten, de leerkrachten regelmatig te inspireren en op de hoogte te brengen van de nieuwe ontwikkelingen.

    In juni 2014 ben ik met mijn vriend trotse ouders geworden van een dochtertje. In mijn vrije tijd geniet ik van mijn gezin, familie en vind ik het heerlijk om te sporten. Ik ga er graag op uit, dingen ondernemen maar op zijn tijd met een bakje thee op de bank zitten is ook genieten.

  • Jacqueline Maas

  • taal en kunst & cultuurwij_0016_Jacqueline

    Ik ben Jacqueline Maas, 45 jaar en woon samen met mijn man en twee dochters in Utrecht.

    Voor concerten, tentoonstellingen, stevige wandelingen, een goed boek, knutselen & fröbelen, zwemmen & fitnessen en ontmoetingen met vrienden, ben ik altijd te porren. Al vele jaren werk ik met hart en ziel in het onderwijs. In een school werken waar kinderen met hoofd, hart en handen mogen ervaren en leren vind ik iedere dag weer een feestje.

    Belangrijk vind ik daarbij dat we met elkaar in verbinding zijn, zowel teamleden, ouders en kinderen.

    Gezamenlijk werken we aan het neerzetten van een prachtige nieuwe school, waarbij we iedereen boeiend onderwijs willen bieden. Dit is een fantastische reis ! Hoop jullie allemaal te ontmoeten.

  • Maike

  • taal en bewegingsonderwijswij_0010_Maike

     
    Mijn naam is Maike en werk sinds het schooljaar 2015/2016 op de Paulusschool. Dit doe ik met heel veel plezier! Vorig jaar heb ik drie groepen gehad en dit jaar mag ik full time juf zijn in groep 7. Wat een luxe! Ik ben erg enthousiast en vind het heerlijk om me hierdoor te laten leiden met een thema of een project.
    De school is in ontwikkeling doordat wij een nieuwe schoolgebouw krijgen en daarbij zijn wij ook een nieuwe visie aan het vormen. Dit spreekt mij erg aan. Ik ben altijd op zoek naar verbetering of verfijning dus vind het fantastisch om mee te denken en te werken aan dit nieuwe concept. Ik geniet van elke dag, want elke dag is anders. We zorgen er als team voor dat wij een hele warme school zijn die toekomstgericht is.

    Naast dit leuke werk geniet ik erg van koken, hockey, piano spelen en toneel. Ik ben ook erg gek op reizen en heb al aardig wat van de wereld gezien. Zo heb ik bijvoorbeeld lesgegeven in India en ben ik reisbegeleider naar Ethiopië geweest.

  • Suzanne Duijsters

  • Taal en danswij_0001_Suzanne

     

  • Wendy Bootsma

  • Rekenen en Engelswij_0000_Wendy
    Ik ben Wendy Bootsma.

    Sinds 2008 werk ik op de Paulusschool. Na het afstuderen aan de PABO in 2003, heb ik in 2010 mijn master Pedagogiek afgerond. Ik werk met veel plezier en passie als juf op de Paulusschool.

    De ergste vorm van ongelijkheid, is proberen ongelijke dingen gelijk te maken -Aristoteles- De uitdaging in het onderwijs van nu ligt in het omgaan met verschillen in kinderen. Zowel in gedrag als op leren. Dat maakt het werk interessant, afwisselend en uitdagend.

    De beste leraren zijn degene die je laten zien waar je moet kijken, maar niet vertellen wat je moet zien –Alexandra K. Trenfor- Het is fijn om als leerkracht de kinderen te kunnen begeleiden in het leerproces. Soms om ze iets nieuws aan te bieden en soms door ze te helpen het zelf te ontdekken.

    Geluk hangt af van wat men kan geven, niet van wat men kan krijgen –Mahatma Ghandi- Elke dag dat ik werk geven kinderen hun puurheid. Ik heb het geluk om met deze kinderen te werken! Tevens geniet ik, wanneer ik niet aan het werk ben, enorm van mijn eigen gezin.

    Het is beter een mijl te reizen dan om duizend boeken te lezen –Confucius- Ik vind het heerlijk om te reizen om te zien, ruiken, voelen en ervaren hoe mensen in een ander land leven. Deze ervaringen hebben mijn eigen leven enorm verrijkt. Ik probeer zoveel mogelijk kennis en ervaringen door te geven aan de leerlingen. Het vergroten van de betrokkenheid van leerlingen, door bijvoorbeeld te kunnen ‘ervaren’ en ‘doen’, vind ik belangrijk.

  • Susan van Tricht

  • Taal en handvaardigheid/tekenenwij_0003_Susan

    Mijn naam is Susan van Tricht. Ik woon in het mooie plaatsje Wijk bij Duurstede samen met mijn man, Sebastiaan, en onze twee kinderen Bram en Senna. Ik geniet volop van die twee kleine, ondeugende boefjes! Daarnaast houd ik ook van het bakken van taarten en cakejes. Ik ga ook graag dansen en theeleuten.

    Ik vind het superleuk om met kinderen te werken en vooral om kinderen iets te leren, dus mijn keus voor het onderwijs was snel gemaakt. Al jaren werk ik met veel plezier op deze school. We hebben een heel enthousiast team dat zich volledig inzet voor de kinderen en zich graag blijft ontwikkelen. Ik vind het dan ook een geweldige uitdaging om met het hele team een nieuwe school neer te zetten! In ons nieuwe onderwijs kunnen we nog meer uit elk kind halen wat er in zit. Elk kind krijgt bij ons de mogelijkheid om zich op zijn/haar eigen manier te ontwikkelen. Dit zorgt ervoor dat elk kind met veel plezier naar onze nieuwe school gaat en dat vind ik het allerbelangrijkste!

  • Liesbeth van Rooijen

  • Taal en wereldoriëntatiewij_0013_Liesbeth

    Ik ben Liesbeth van Rooijen. Inmiddels vele jaren met veel plezier werkzaam op deze school.

    Naast het lesgeven in verschillende groepen heb ik ook gewerkt als remedial teacher en intern begeleider.

    Het werken in de klas vind ik erg inspirerend. Het is prachtig om te zien hoe kinderen grote sprongen kunnen maken in hun ontwikkeling.

    Naast mijn lesgevende taak zit ik al vele jaren in de schoolsportcommissie van IJsselstein. Samen met een aantal leerkrachten van andere basisscholen organiseren we het schoolvoetbaltoernooi. Het is ieder jaar weer een uitdaging om de organisatie voor gemiddeld 1500 kinderen weer soepel te laten verlopen.

    In mijn vrije tijd doe ik graag aan sport zoals hardlopen en tennissen. Daarnaast lees ik graag een boek.

    Ik kijk erg uit naar de start van de nieuwe school. Een nieuw gebouw met veel ruimtes om te werken.

    En het lijkt me natuurlijk heel leuk om te starten met het nieuwe concept. Een concept waarin kinderen zich volop kunnen ontwikkelen, ieder op zijn/haar eigen niveau.

  • Susanne de Wit- de Korte

  • Susanne de Wit- de Korte

    rekenen en beeldende vormingSusanne

    Ik ben Susanne werk sinds 2001 werkzaam op de Paulusschool en nu op basisschool WIJ. Tijdens mijn stageperiode heb ik veel scholen onder de stichting Trinamiek gezien, maar toen ik gevraagd werd om te solliciteren op de Paulusschool was ik snel verkocht!

    Ik ben op de Paulusschool begonnen in groep 3 in 2001 en heb in de afgelopen jaren al aardig wat groepen gezien. Nu op de nieuwe school WIJ werken we met unit onderwijs. Wat geen klassikaal onderwijs is. Ik vind het leuk om samen met collega’s samen te werken om het beste uit de kinderen te halen. Kinderen kunnen bij dit soort onderwijs, meer op eigen niveau werken. Je probeert kinderen op een andere manier te begeleiden, waardoor kinderen door middel van zelfreflectie leren. Het wordt voor alle partijen (ouders, kinderen, leerkrachten) een leerproces opmaat. Ik heb hier enorme zin in en zie het als een nieuwe uitdaging!

    Ik ben sinds 2013-2014 de schoolopleider (begeleider voor studenten) van de school, wat inhoudt dat ik de studenten, die bij ons op school stage komen lopen, indeel bij de juiste praktijkopleider, begeleidt in hun leerproces en steun kan bieden bij activiteiten vanuit de Hogeschool of vanuit onze school. Ook ben op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen binnen de Hogeschool en volg ik regelmatig cursussen en trainingen. Ook ben ik er voor de praktijkopleider (de leerkracht waar de student stage loopt). De praktijkopleider kan ik hulp bieden, zoals samen opzoek gaan naar de juiste begeleiding, juiste feedback geven, ondersteuning bieden enzovoort. Ik train de praktijkopleiders regelmatig, om samen als 1 school op dezelfde manier de studenten te benaderen en te begeleiden. Het is leuk om met studenten bezig te zijn binnen de school. We hebben dan ook ieder jaar veel stagiaires van veel verschillende opleidingen rond lopen, wat ons als school een enorme verrijking biedt.

    Thuis heb ik een man en samen hebben we twee kinderen, een jongen en een meisje. In mijn vrije tijd loop ik hard, kook ik graag en houd ik van kletsen en leuke dingen doen met vrienden en familie.

    De reden waarom ik op deze school werk is heel simpel: het is een heel warm en gezellig team, die enorm hard werkt om alle kinderen te motiveren en te helpen bij het leren!

    WIJ als team, kunnen altijd bij elkaar terecht en helpen elkaar waar nodig! Het samen brainstormen over de kinderen, samen verantwoordelijk zijn voor deze kinderen, samen begeleiden van de kinderen vind ik geweldig. Ik hoop nog lang met veel plezier op deze geweldige school te werken!

  • Marjolein Kars

  • wij_0009_Marjolein

    Rekenen en kunst & cultuur

    Ik hou enorm van het ‘oudere’ kind. De veranderprocessen die plaatsvinden richting puberteit vind ik razend interessant.
    Kinderen kunnen veel verantwoordelijkheid aan, en het is mijn uitdaging om te sturen op eigenaarschap en zelfstandigheid. Mijn visie is dat kinderen vanuit dit vertrouwen en de ruimte die je ze geeft, goed leren keuzes te maken. Ik zie mezelf in dat proces als een begeleider. Maatwerk bieden aan elke leerling.
    Ik ben drama-specialist en zet drama o.a. in voor het bevorderen van het groepsproces.
    Verbinding en aandacht zijn belangrijke elementen om in te spelen op wat elk kind nodig heeft om zich veilig te voelen
    Ik ben naast leerkracht, ook coach voor kinderen, jongeren en volwassenen. Met mijn eigen praktijk De Zon Coaching heb ik al met veel mensen succesvolle trajecten doorlopen. Mensen in hun kracht zetten, en hun kwaliteiten laten ontdekken en laten inzetten, klachten omzetten naar vragen, eigen verantwoordelijkheid over je leven durven te nemen, zijn onderwerpen die ik als coach goed kan begeleiden. Het is heerlijk om met name kinderen stralend de praktijk uit te zien lopen, schouders recht, trots op hun eigen stappen en hun eigen karakter. Dat ze aan het roer staan van hun eigen gedrag en succeservaringen.
    Naast leerkracht en coach, ben ik sinds 2009 vrijwilliger in Nepal. Het onderwijs daar op een hoger plan brengen en het ‘learning by doing’ te laten zien en te oefenen met de leerkrachten daar, vind ik erg inspirerend. Ook het leven in een totaal andere cultuur brengt me inzichten in het leven hier in Nederland. Stichting SonMar Namasté is de naam van onze stichting.

    Marjolein Kars

  • Sonja Verheijen

  • Rekenen en handvaardigheid/tekenen
    wij_0008_Melchior

    Ik werk graag met kinderen van alle leeftijden. De laatste jaren werk ik in de bovenbouw. Ik vind het erg leuk om samen met de kinderen aan de musical te werken, schrijven, muziek, dans, decor en kleding. Ik ben beelddenkspecialist, waardoor je de kinderen goed kan helpen die meer beeldend zijn ingesteld. Het nieuwe onderwijs vind ik heel mooi om samen te ontwikkelen. Kinderen eigenaar laten zijn van hun eigen proces op alle gebieden. Zelfverantwoordelijke mensen die straks klaar zijn om de maatschappij in te gaan met een rugzak vol met vaardigheden.

    Ik ben kindercoach en rots en watertrainer en ik vind het belangrijk dat kinderen hun kwaliteiten ontdekken en kunnen inzetten. Ik hou van familie, de natuur, gezelligheid, lezen, muziek en samen zijn. Daarnaast heb ik een Stichting SonMar Namasté voor scholen en een weeshuis in Nepal. Onze stichting zet zich in voor het kind op het gebied van voedsel en scholing.

  • Larissa Burgers

  • Larissa Burgers

    Taal en handvaardigheid/tekenenLarissa

    Ik ben Larissa Burgers en ik woon samen met mijn vriend in Nieuwegein. De afgelopen jaren heb ik met veel plezier les gegeven op een basisschool in Nieuwegein. Nu ga ik hier mijn eerste jaar beginnen. Ik heb er zin in en hoop veel te kunnen leren van en met elkaar. Ik heb de master Special Educational Needs gevolgd en afgerond omdat ik het belangrijk vind dat kinderen zich bij ons op school veilig voelen. Ieder kind heeft begeleiding nodig en heeft andere behoeftes. Ik vind het belangrijk om op al die verschillende behoeftes in te spelen. Ik ben creatief ingesteld en vind het dan ook leuk om hier in de klas mee bezig te zijn. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om naar het strand te gaan en boeken te lezen.

  • Stefan Jagers

  • Stefan Jagerswij_0004_Stefan

    Taal en drama

    Mijn naam is Stefan Jagers. Ik ben opgegroeid in Noord-Brabant. Ik woon in Huis ter Heide samen met mijn vrouw, twee kinderen en onze kat. Hiervoor heb ik gewerkt op de Arkschool in IJsselstein. Schooljaar 2015/2016 ben ik gestart als leerkracht van groep 8 op deze school. Ik zie het als een grote eer om als leerkracht een bijdrage te mogen leveren aan de ontwikkeling van kinderen. Behalve leerkracht basisonderwijs ben ik ook opgeleid tot drama-specialist. Theater is een passie van me, ik regisseer graag musicals, films en toneelstukken. Ik vind het elke keer weer fantastisch om te zien en mee te maken welk effect doen alsof spel (drama) en dans heeft op kinderen. Het laat ze individueel groeien en het draagt daarnaast bij aan een goede sfeer in de groep. Ik vind het heel belangrijk dat kinderen ook de ruimte krijgen om zich expressief te uiten in een samenleving waar het accent steeds meer op de cognitieve ontwikkeling komt te liggen.

    De school is nu al echt tof, een heerlijke plek om te zijn en te werken. Ik kijk ook erg uit naar de nieuwe school. Ik denk dat wij samen iets heel moois gaan neerzetten. Een unieke school waar iedereen in alle rust en in eigen tempo voortdurend van en met elkaar kan leren.

  • Erna Kuipers

    leerlingondersteuningwij_0018_Erna

    Al vele jaren ben ik met veel plezier werkzaam in het onderwijs. Als groepsleerkracht, remedial teacher en de laatste jaren als intern begeleider.

    In mijn vrije tijd ben ik graag buiten, wandelen, fietsen en tuinieren. Ook volg ik graag series en lees ik veel.

    Ik heb er veel zin in om op de nieuwe school ‘WIJ” te gaan werken.

    Werken in een mooi, nieuw gebouw maar ook werken met een nieuw concept. Samenwerken met een enthousiast team waarin meerdere leerkrachten de ontwikkeling van kinderen volgen en waarin ieder kind zijn eigen plan, zijn eigen leerlijn gaat krijgen.

  • Nathalie van Schaik

  • Nathalie van Schaik

    LeerlingondersteuningNathalie van Schaik

    • Melchior Hendriks

      managementwij_0008_Melchior
      Mijn naam is Melchior Hendriks. Mijn onderwijscarrière ben ik gestart op basisschool de Ark van Noach in IJsselstein. Na 4 jaar lesgegeven te hebben, ben ik locatieleider geworden van deze school. Vier jaar later was ik toe aan een nieuwe uitdaging en deze heb ik ook zeker gevonden. In het schooljaar 2014/2015 ben ik gestart op de Paulusschool. Een mooie en inspirerende school. Met het team zijn we, vanaf mijn start, toe gaan werken naar een mooie toekomst voor de school. Die hebben we zeker gevonden in de samenvoeging met De Overkant en de komst van WIJ. Een unieke school, waarin het kind centraal staat en zijn/haar eigen talenten mag ontdekken. Een kind heeft mijn inziens namelijk veel meer uitdaging nodig dan het huidige reguliere onderwijssysteem kan bieden.

      In oktober 2014 ben ik vader geworden van een dochtertje. Samen met mijn vriendin wonen wij samen in Houten. In mijn vrije tijd hou ik van veel gezelligheid om mij heen en sporten.

      Ik zie u graag terug op WIJ!

    John van Breukelen

  • John van Breukelen

    Techniek
    wij_0008_Melchior

  • Elsbeth van Vliet

  • Elsbeth van Vliet

    Administratie

    Ik ben op deze plek terecht gekomen omdat mijn kinderen op de Paulusschool hebben gezeten. Ik ben hierdoor altijd heel betrokken met de school en het team geweest. Sinds 2008 ben ik één ochtend per week aanwezig en houd me bezig met de leerlingadministratie, het maken van de nieuwsbrief en administratieve ondersteuning. Daarnaast werk ik 3 dagen op het Stafbureau van de Stichting Trinamiek, als medewerker salarisadministratie. Deze combinatie is niet alleen erg leuk maar ook heel praktisch omdat er een overloop van werkzaamheden is.

    Ik kijk uit naar onze nieuwe school, het nieuwe onderwijsconcept, nieuwe leerlingen/ouders en collega’s. WIJ gaat er met elkaar een prachtige tijd van maken!